Nazywam się Ewa Jacek i jestem spawaczem konstrukcyjnym. Wykonuję swoją pracę według norm europejskich (PN-ISO 9010) i prywatnie moją pasją jest lotnictwo. Ukończyłam szkołę średnią techniczną o kierunku technik mechanik lotniczy, obecnie studiuję na kierunku mechanika i budowa maszyn na Uniwerystecie Technologiczno – Przyrodniczym w Bydgoszczy.
Będąc nastolatką, wiedziałam że moja kariera zawodowa będzie podążała ‘technicznymi’ torami. Od dziecka interesowałam się lotnictwem, czytałam wiele książek na ten temat i starałam się zdobywać wiedzę na wszelkie możliwe sposoby. W drugiej klasie gimnazjum (15 lat) podjęłam decyzję o wyborze szkoły i kierunku w jakim chcę podążać – technik mechanik lotniczy. Szczęśliwie udało mi się dostać na wymarzony kierunek i kontynuować naukę. Będąc w drugiej klasie technikum zaoferowano mi możliwość płatnego stażu (finansowanego z unii europejskiej) na stanowisku, które sama sobie wybiorę – i tu miałam wiele opcji – tokarz, frezer, ślusarz i właśnie to co mnie najbardziej zaintrygowało – spawacz. Postanowiłam, że spróbuję sobie w okresie wakacji między jednym a drugim rokiem szkolnym czegoś bardzo nietypowego, czegoś co jest niedostęne i określane jako typowo ‘męskie’. Dlaczego nie, skoro mogę.
Moa pierwsza praca w przemyśle stalowym polagała na obeznaniu się z automatami spawalniczymi, a następnie na podstawowej nauce pracy z nim tj. spawy punktowe, proste spoiny warsztatowe. Dodatkowo zdobywałam wiedzę w zakresie praktyki ślusarskiej tj. wiercenie, fazowanie, szlifowanie i dodatkowo rozwijaniu znajomości rysunku technicznego, którego podstawy poznałam w szkole średniej. Mężczyźni w moim pierwszym zakładzie zareagowali na mnie bardzo przyjaźnie i chcieli bardzo pomóc. Nie sprawdzali mnie, bo widzieli że jestem bardzo młoda i nie doświadczona (17 lat), więc starali się wpoić mi jak największą ilość informacji.